
HVIDOVRE: Der er reklame og omtale at hente, når man som kommune vælger at sponsorere den lokale fodboldklub. Den forventning har Hvidovre Kommune i hvert fald. Kommunen har i flere år sponsoreret Hvidovre IF, og nu opjusterer kommunen sin sponsoraftale, fordi fodboldklobben er rykket op i superligaen.
Kommunalbestyrelsen har på et møde i juni godkendt en justering af sponsoraftalen, så sponsoratet fra Hvidovre Kommune til næste sæson lyder på 1.785.543 kr.
Til gengæld skal Hvidovre Fodbold A/S levere en række modydelser, bl.a. reklameplads og logo på fx spillerbus og spillertrøjer.
Med den nye sponsoraftale følger også en række ændringer. Blandet andet må der efter krav fra Divisionsforeningen ikke længere gives gratis billetter til kommunens borgere, og derfor bliver der i stedet oprettet en gratis medlemsklub, ”De unge kæmper”. Den er for børn op til 15 år, og er man tilmeldt klubben, kan man få gratis adgang til Hvidovre IF’s hjemmekampe.
Rådgivningsvirksomheden Dentsux har estimeret den samlede værdi af kommunens sponsoraftale, herunder sponsoraftalens modydelser og PR-værdi, til ca. 7 mio. kr., oplyser kommunen.
lal
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.