Efter 25 år vender NCC tilbage på Storebæltsforbindelsens Vestbro for at udskifte de gamle, udtjente belægninger. NCC har vundet opgaven, som udføres for Sund & Bælt. Det oplyser NCC i en meddelelse.
- Vi har et rigtig godt samarbejde med bygherre og rådgiver om projektet. Helt konkret skal vi udlægge en såkaldt skærvemastiks, som er en tæt og stærk slidlagsbelægning, der er specielt designet til at kunne klare en stor trafikbelastning. Belægningen er derfor særlig velegnet på broer, motorveje og i lufthavne, siger Per Laursen, operation specialist i NCC Industry, Asfalt.
Udover skærvemastikken skal NCC også udlægge en CO2-reducerende asfalt (kendt som KVS) på vejene i begge ender af Vestbroen. Kendetegnet for asfalttypen er, at den er lettere for dækkene at køre på, fordi belægningen giver mindre rullemodstand mellem dæk og vej. På den måde bruger biler og lastbiler mindre brændstof, og derved reduceres CO2-udledningen fra trafikken.
amp
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb.
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra det pågældende medie.