Kommunal eksponering gennem eliteidræt:
EL kritiserer misforhold mellem gevinst og markedsføringsudgifter
AALBORG: Per Clausen (EL) kritiserer det, han mener, ligner Aalborg Kommunes støtte til kommunens sportsklubber. Ifølge ham står gevinsten i misforhold til, hvad kommunen skyder i samarbejderne, skriver Nordjyske.
Kommunen har i 2023 afsat 1.475.000 kr. til at indgå aftaler med sportsklubber om markedsføring i form af eksempelvis bandereklamer, bannerreklamer og reklamer på spillertøj. Per Clausen bakkes op af kommunalforsker Roger Buch, der betragter aftalerne som en måde at støtte klubber på, hvilket en kommune gerne må.
- Det er meget svært at se, at der er en reel værdi for kommunen i det, siger Roger Buch, der nok anerkender, at der finder en eksponering sted, men sætter spørgsmålstegn ved, hvad kommunen får ud af den.
sfe
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb.
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra det pågældende medie.