Plejekald har svigtet i to måneder: Nu har kommunen afbrudt samarbejdet
HØJE-TAASTRUP: I mere end to måneder har plejehjemsbeboerne i Høje-Taastrup ikke kunnet kalde på hjælp gennem kaldesystemet. Men nu er ny løsning på vej, skriver Sjællandske Nyheder.
Tidligere har kommunen samarbejdet med virksomheden Care-Call, men efter længerevarende problemer er en ny, midlertidig aftale indgået med virksomheden Tunstall, som i forvejen leverer nødkald til hjemmeplejen. Efter planen skal den nye løsning gradvist implementeres på kommunens plejehjem fra den 2. til den 10. december. Efter et halvt år skal plejekaldsløsningen i udbud med henblik på at finde en permanent leverandør af systemet.
- Vi har jo været i tæt dialog med Care-Call, men i sidste ende var vi nødt til at sige, at nu var det slut. Nu skulle vi finde løsning, der kunne give beboerne og deres pårørende tryghed. Vi må se at komme ud af Care-Call, fortæller udvalgsformand Jeanette Ingemann (K) om beslutningen til mediet.
ap
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb.
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra det pågældende medie.