Partier har brugt 5,3 mio. kr. på Facebook-annoncering op til valget
I løbet af de seneste 11 uger har partierne brugt i alt ca. 5,3 mio. kr. på annocering på Facebook, viser tal fra det sociale medie ifølge Berlingske, skriver Mediawatch.
Socialdemokratiet har brugt mest med ca. 1,5 mio. kr. Herefter kommer Venstre med 994.248 kr. og derefter De Konservative, som har brugt 742.165 kr.
På enkeltpersoner er det ifølge Lokalavisen Aarhus K-spids i Aarhus Steen Stavnsbo, der har brugt mest med 97.670 kr. Jakob Næsager (K) i København har brugt 93.248 kr. og Mads Duedahl (V), kandidat i Region Nordjylland 54.325 kr.
ibs
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb.
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra det pågældende medie.