VARDE: Udvalget for økonomi og Erhverv i Varde Kommune har i enighed vedtaget et nyt sæt retningslinjer for reklamer, sponsorstøtte og donationer. Det hedder bl.a., at 'Den enkelte afdelingsleder eller institutionsleder har kompetencen til at indgå aftaler om sponsorstøtte, opsætning af reklamer og donationer. Beløber aftalen sig til mere end 100.000 kr., skal sagen behandles
i det relevante fagudvalg for afdelingen/institutionen.' Se Retningslinjerne.
Brancheforeningen Danske Medier har ifølge JydskeVestkysten reageret og vil nu kontakte indenrigs- og økonomiministeriet for at få Varde-aftalen med i udvalgsarbejdet om fair konkurrence mellem offentlige og private virksomheder.
Seniorkonsulent Christian Kierkegaard fra Danske Medier fortæller, at brancheorganisationen i sin tid ikke blev hørt, da loven var i høring. Men i dag kan han konstatere, at mange kommuner bruger loven til at få ekstra indtægter ind på bekostning af firmaer, der lever af at sælge reklamer.
ka
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb.
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra det pågældende medie.