dkmedier
dknyt
dknyt
dksocial
dksundhed
doi
DK Debat

Offentlig innovation er i høj grad genbrug

Ny statistik viser, at blandt de offentlige innovationer er 73 pct. helt eller delvist genbrug af andres løsninger og 79 pct. sker i samarbejde med andre

En ny bog præsenterer nu statistik om offentlig innovation med tal på, hvor mange offentlige arbejdspladser, som indfører nye produkter, serviceydelser, organisationsformer
og måder at kommunikere på.

Resultaterne i bogen 'Innovationsbarometeret' viser, at blandt de offentlige innovationer

  • er 73 pct. helt eller delvist genbrugt af andres løsninger
  • sker 79 pct. i samarbejde med andre
  • forbedrer 70 pct. kvaliteten
  • øger 46 pct. effektiviteten
  • spiller begrænset økonomi en rolle i 65 pct. af tilfældene
  • spiller medarbejderne en nøglerolle i 86 pct. af tilfældene
  • er 69 pct. igangsat eller fremmet af politikere
  • sker 63 pct. i samspil med borgerne
  • sker 30 pct. i samspil med private virksomheder
  • sker 21 pct. i samspil med vidensinstitutioner
  • sker 14 pct. i samspil med frivillige foreninger


Analyseresultaterne suppleres af råd og
eksempler fra 200 praktikere og eksperter i og omkring
den offentlige sektor.

 

Innovationsbarometeret er udviklet i et samarbejde
mellem Center for Offentlig Innovation, Danmarks
Statistik og Center for Forskningsanalyse ved Aarhus
Universitet.

 

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.

Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Indkøbs artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.

Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Indkøbs artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Indkøb.

Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra det pågældende medie.